czwartek, 20 września 2018

Recenzja nietypowej książki
"Baba Jaga radzi" Taisia Kitaiskaia

***
Wiedźma wie wszystko. W starych słowiańskich wierzeniach Baba Jaga uchodziła za postać, która zna odpowiedź na każde pytanie. Taisia Kitaiskaia, która jako dziecko często bywała w dzikich kniejach odległej Syberii, od lat przyjmuje porady od ducha mistycznej staruszki. Nawet te nieproszone.
„Baba Jaga radzi” to niezwykły poradnik, w którym znana na całym świecie Baba Jaga pomaga każdemu, kto potrzebuje wsparcia w obliczu codziennych problemów. Jej surrealistyczne, szczere do bólu i często żartobliwe odpowiedzi niosą ulgę wszystkim współczesnym zagubionym duszom.
Dzięki tej niezwykłej książce podejdziesz do życia z większym dystansem, spokojem i humorem. Czy tego chcesz, czy nie.

W tytule napisałam, że będzie to recenzja nietypowej książki, dlaczego? Bo jest to poradnik! Rzadko po nie sięgam, ale tym razem opis przekonał mnie na tyle, że postanowiłam zrobić mały wyjątek i tak w moje łapki wpadł egzemplarz "Baba Jaga radzi". Wiedźma, która udziela rad? To może być coś! Ale czy rzeczywiście tak jest?

Zacznijmy od tego, że książka jest niewielkiego formatu, tekst dosyć duży i dobrze czytelny. Dzięki temu czyta się ją szybko i przyjemnie. W środku, w sumie znajdziemy 119 pytań do Baba Jagi i jej odpowiedzi. 
Całość została przedstawiona w formie listów. Znajdziemy sporo zabawnych pytań, ale także te, które rzeczywiście są powszechnymi problemami w dzisiejszym świecie. Najlepsze jednak są odpowiedzi! Nie są banalne. Są napisane w żartobliwy sposób i czasami trzeba dwa razy je przeczytać, żeby wyłapać cały sens. Zawierają one w sobie mądre rady, które rzeczywiście warto zastosować w naszym życiu. 

W poradniku oprócz tekstu znajdziemy też sporo obrazków, które są przyjemne dla oka i fajnie urozmaicają całość. 

Myślę, że "Baba Jaga radzi" jest książką ciekawą i zabawną. Warto po nią sięgnąć i spróbować wdrożyć kilka rad w nasze własne życie. Bardzo możliwe, że z kilkoma pytaniami i Wy będziecie się mogli utożsamić, może sami macie takie problemy, czy zagwozdki... w moim przypadku tak było :D 

Oryginalny tytuł: Ask Baba Yaga: Otherworldly Advice for Everyday Troubles
Data Wydania: 19 września 2018
Ilość stron: 195
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece

Podsumowując, jest to poradnik, który nie liczy sobie zbyt wielu stron, idealnie nada się na jeden jesienny wieczór. Z pewnością każdy czytelnik przy jego czytaniu będzie miał nie lada zabawę, dzięki zabawnemu stylowi książki. 
Ten i wiele innych bestsellerów znajdziecie na Taniaksiazka.pl

Słyszeliście o tej książce? Co o niej sądzicie? Macie zamiar po nią sięgnąć? :)

15 komentarzy:

  1. Trochę opinii o tym poradniku już czytałam i myślę, że mógłby mi się spodobać. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o jestem bardzo zaciekawiona :) pozdrawiam

    https://moniqa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Tytuł Twojego posta przypomniał mi zabawę, w którą bawiliśmy się w podstawówce: 1,2,3 baba Jaga patrzy! :D Książka wydaje się być przyjemna. Ja ostatnio często sięgam po poradniki, bo czemu nie? Podoba mi się forma pytań i odpowiedzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że świetnie bawiłabym się przy tej książce :) Nie przepadam za poradnikami, ale ten jest chyba inny niż wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajne zdjęcia, książki nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz spotykam sie z taka ksiązką :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/09/oswietlenie-w-mieszkaniu-jak-dobrac.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi oryginalnie:)
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przepadam za poradnikami i zwykle się ich wystrzegam, ale ten... ten brzmi nieźle. I może nie tyle, co mądrości, na pewno szukałabym w nim rozrywki i oryginalności :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie się zapowiada :) Chętnie do niej zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o tej książce. Od niedawna powróciłam do czytania książek i zainspirował mnie do tego właśnie poradnik :) Szczerze mówiąc sięgam tylko po tego typu książki.MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  11. wydaje się ciekawa
    https://popiolkova.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie bym przeczytała, bardzo lubię poradniki :D

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Od czasu do czasu lubię przeczytać jakieś poradniki. Im bardziej nietypowy, tym lepiej. Ten wydaje się naprawdę ciekawy. Jeśli nadarzy się okazja, z chęcią po niego sięgnę :D

    OdpowiedzUsuń

Instagram