wtorek, 17 lipca 2018

Życie jest zbyt krótkie by żyć bez ryzyka
"First love"

Dzisiaj przychodzę do Was z dosyć nietypową recenzją książki "First Love". Dlaczego? Bo dzisiaj zdjęcia kompletnie różnią się od tych, które są zawsze. Czasami warto wyjść z rutyny i zrobić coś innego :D Mam nadzieję, że taka forma przypadnie Wam do gustu :) Na zdjęciach mam sukienkę z Zaful, jeżeli kogoś zainteresuje, to tutaj macie do niej link, klik.
A teraz zapraszam do czytania recenzji!
Axi ma szesnaście lat i mieszka z ojcem, który ma problem z alkoholem. Jej matka odeszła po śmierci młodszej siostry dziewczyny. Bohaterka czuje się samotna, nie ma praktycznie nikogo poza najlepszym przyjacielem - Robinsonem.
Dziewczyna pod zaczyna planować długą wycieczkę, którą proponuje przyjacielowi. Chłopak się zgadza i tak wyruszają w podróż życia. W między czasie przeżywają przeróżne przygody. Nie przejmują się niczym, żyją chwilą. Popełniają wiele wykroczeń, dopuszczają się nawet wielokrotnych kradzieży, jednak nic nie jest zepsuć tego błogiego stanu... ale czy na pewno? Wszystko zaczyna ulegać zmianie, gdy przeszłość daje o sobie znać... 

Sięgając po tę książkę spodziewałam się typowej młodzieżówki, która niczego szczególnego nie wniesie do mojego życia, ale jak się okazało kompletnie się myliłam! Powieść okazała się totalną petardą, jedną z najlepszych jakie ostatnio czytałam. Ujęła moje serce i nawet doprowadziła do łez... A muszę przyznać, że nigdy wcześniej mi się to nie zdarzyło!

Cała podróż bohaterów została pięknie opisana. Poznajemy każde miejsce, w którym przebywają, dzięki licznym i dokładnym opisom. Duży plus za to, że nie są one nudne, a wręcz chce się ich czytać więcej :) Całość niesamowicie pobudza wyobraźnię, momentami czułam się tak jakbym tam była. Wielkie wow!

Jeżeli chodzi o same postacie, to moje serce skradł Robinson. Jest niesamowicie pozytywną i zabawną postacią. Jego teksty były genialne :D Axi również jest sympatyczna i nawet nieirytująca. Tworzą oni znakomity duet!
Początkowo byłam zniesmaczona ich postępowaniem, jednak z każdą kolejną stroną coraz bardziej ich rozumiałam i popierałam. Żyli chwilą, bo wiedzieli, że życie jest ulotne. Jeżeli masz ochotę na podróż, to dlaczego w nią nie wyruszysz? Ciągle jakieś wymówki... A w przyszłości będzie krzyk i lament, że tego nie zrobiło się i tamtego. Czytając tę książkę z pewnością to zrozumiesz i kto wie, może i Ty stwierdzisz, że życie jest zbyt krótkie, by żyć bez ryzyka? :)

Tytuł oryginalny: First Love 
Data Wydania: 4 lipca 2018 
Ilość stron: 320 
Wydawnictwo: Feeria Young

Podsumowując, "First love" to bardzo przyjemna w odbiorze książka, napisana lekkim językiem. Pomimo wielu opisów nadal jest ciekawa i wciągająca. Myślę, że spodoba się zarówno młodzieży jak i starszym czytelnikom. Porusza ważny temat, którym jest kruchość życia. Warto po nią sięgnąć, zdecydowanie polecam :) 

Za możliwość przeczytania dziękuję dadada.pl!
Słyszeliście o tej książce? Myślicie, że mogłaby Wam się spodobać? Lubicie powieści poruszające temat kruchości życia? :)

28 komentarzy:

  1. Myślę, że wakacje to dobry czas, aby sięgnąć po tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro książka wzbudza wiele emocji i wzrusza to chętnie ją przeczytam. Nawet te opisy nie powinny mi przeszkadzać. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tematyka podróży w sam raz na wakacje. :D Widzę, że nie rozstajesz się z nową bransoletką. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W wakacje mam dużo czasu więc nic tylko czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka brzmi bardzo wakacyjnie i choć wspominasz o przydługich opisach to kto wie - może spróbuję? ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiem kto z moich bliskich byłby bardzo zadowolony z tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoja książka zapowiada się ciekawie! ;) ja jak narazie czytam książki modowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po opisie wnioskuję, że ta książka może być całkiem fajna :) Sukienka bardzo fajna! Szkoda, że przy okazji nie dałaś zdjęcia gdzie lepiej ją widać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię tego typu książki :) Od swojej strony mogę polecić "Ostatnia spowiedź" - totalny wyciskacz łez, szczególnie ostatnia część tej serii. No i "Ten jeden dzień" oraz "Ten jeden rok", myślę że są to książki zachowane w podobnym guście :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z miłą chęcią bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam - idealna na leżaczek na gorącej plaży :)

    codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. To musi być fajna książka. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Opis mocno skojarzył mi się z książką "Na krawędzi nigdy". Tam też jest motyw podróży, może ujęty nieco inaczej, ale mimo wszystko jest wiele podobieństw :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nie czytałam tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Brzmi bardzo ciekawie. Również myślałam, że to taka typowa młodzieżówka, ale jak widać myliłam się. Konstrukcja bohaterów wydaje się być bardzo dobra, a sama historia nie głupia, ale wręcz przeciwnie. Na pewno zainteresuję się tą książką.
    Pozdrawiam ❤

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniałe zdjęcia, bardzo podoba mi się taka forma prezentacji, powinnaś robić takie sesje częściej <3 jesteś prześliczna, naprawdę! A sukienka bardzo ładna, prezentujesz się w niej idealnie :) co do książki, bardzo mnie zaciekawiła i chyba się za nią rozejrzę :) Wspaniała recenzja :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Sukienka jest świetna. A książka wydaję się być naprawdę wciągająca :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię młodzieżowe pozycje. To nic , że 30 lat minęło :D duchem wiecznie młoda.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wydaje się ciekawa. Uwielbiam czytać i sama się może po nią skuszę😃
    Pozdrawiam!
    www.swiatwedlugidoli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie czytałam tej książki.
    Ciekawa recenzja, zachęca do osobistego przeczytania.
    Fajniutką sukienkę zamówiłaś, oczywiście kliknęłam :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajne i oryginalne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie słyszałam o tej książce, ale zapowiada się świetnie:)

    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. zapisuję do tych co musze jako pierwsze przeczytać!
    Dziękli za recenzję :) zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń

Instagram