wtorek, 24 lipca 2018

Kontynuacja cyklu "Laleczki"
"Zaginione Laleczki"

Ostatnio sporo się w moim życiu dzieje. Jedno z wydarzeń życiowych przybliżę Wam już w najbliższy czwartek, więc już teraz zapraszam :)
Dzisiaj miał być troszkę inny wpis, ale po przeczytaniu książki "Zaginione laleczki" stwierdziłam, że chcę się z Wami od razu podzielić moimi spostrzeżeniami i wrażeniami. Zapraszam! :)
Recenzja pierwszej części: klik

Zanim przejdę do recenzji chcę ostrzec osoby, które mają zamiar dopiero sięgnąć po ten cykl. Recenzja może zawierać spoilery! Czytasz na własną odpowiedzialność!

Historia lubi się powtarzać. Detektyw Jade Philips przegrała tę grę i ponownie wylądowała w rękach swojego oprawcy. Jednak sporo się zmieniło od poprzedniego razu. Wtedy bohaterka była małą dziewczynką, a teraz jest już dorosłą kobietą, pracującą w policji... Wie jak radzić sobie z psychopatami. Wydaje się, że Jade ma przewagę, jednak wszystko ulega zmianie gdy porywacz wyciąga z rękawa swoje asy. On wie, że może nią manipulować wykorzystując do tego jej najbliższe osoby. Bohaterka ma wysoko postawioną poprzeczkę, musi uwolnić nie tylko siebie, ale też swoją siostrę, którą Benny doprowadził już na skraj szaleństwa
Jade nie jest sama w tej walce, jej partner Dillon Scott zrobi wszystko by dopaść Benny'ego i uratować ukochaną z jego rąk. Wydawałoby się, że oprawca nie ma szans z dwójką policjantów, jednak gdy okazuje się, że ktoś mu pomaga, robi się zdecydowanie trudniej... Mimo to Jade i Dillon nie poddają się i próbują wymierzyć sprawiedliwość mordercom i przechytrzyć ich, by w końcu odzyskać spokój i wolność...

Już po przeczytaniu pierwszej części tego cyklu powiedziałam sobie, że sięgnę po wszystkie. I tak w moje łapki trafiła druga część. Już od pierwszych stron stwierdziłam, że wywrze na mnie wielkie "wow". I tak się stało. Śmiało mogę nawet powiedzieć, że "Zaginione laleczki" podobały mi się bardziej niż "Skradzione laleczki".

Nawet nie wiecie jak się ucieszyłam, gdy okazało się, że historia tym razem jest opisana aż z trzech perspektyw - Jade, Dillona i... Benny'ego! W końcu mamy okazję poznać tok myślenia oprawcy, a także jego przeszłość, która jest równie przerażająca jak wydarzenia toczące się w teraźniejszości. Okazuje się, że może ten Benny wcale nie jest taki okropny, może to wcale nie jest jego wina, że jest mordercą i porywaczem. Całość wprowadza jeszcze większą nutkę tajemniczości, napięcia i grozy. 

Dla mnie dużym zaskoczeniem była też przemiana młodszej siostry Jade, czyli Macy. Stała się ona nieobliczalna i wręcz bardziej brutalna od samego Benny'ego... Bardzo mi się to spodobało, pokazuje to co z psychiką niewinnej osoby może zrobić druga osoba. 

Całość jest genialnie napisana, trzyma w napięciu i wręcz wciska w fotel. Ja zaczynając czytać siedziałam i nie mogłam się oderwać. Historia łączy w sobie grozę i tajemniczość, nie zabrakło jednak też odrobiny erotyki. Występują liczne zwroty akcji, gdy wszystko zmierza ku szczęśliwemu zakończeniu, całość nagle zaczyna się gmatwać. 

 Tytuł oryginalny: Pretty Lost Dolls 
Data Wydania: 18 lipca 2018 
Ilość stron: 250 
Wydawnictwo: NieZwykłe

Podsumowując, z całego serca polecam zarówno pierwszą jak i drugą część tego cyklu. Jeżeli lubicie mroczne klimaty, to podejrzewam, że te pozycje przypadną Wam do gustu :) Ja absolutnie jestem zachwycona i już teraz czekam na kontynuację historii. 

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu NieZwykłe!

Znacie jakieś książki z tego wydawnictwa? Czytaliście pierwszą część tego cyklu? Jakie są Wasze spostrzeżenia? :)

27 komentarzy:

  1. Książka właśnie dziś trafiła do mojej biblioteczki, także niebawem będę ją czytać. Jestem jej niezmiernie ciekawe, bo pierwsza część była dla mnie niezwyka. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie już teraz czekam na Twoją recenzję, jestem ciekawa czy i Tobie spodoba się tak jak mi :D

      Usuń
  2. Myślę, że świetnym posunięciem było wprowadzenie perspektywy oprawcy. Do tego odrobina erotyki też jest tu z pewnością sporym urozmaiceniem. Na pewno dam szansę tej pozycji, jak tylko zapoznam się z pierwszą częścią.
    Pozdrawiam ! 💜

    bookmania46.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fabuła zapowiada się naprawdę interesująco! :) Pierwsza recenzja tego cyklu też mnie zainteresowała, ale jakoś tak wyszło, że tytuł uleciał mi z pamięci. Teraz na pewno nie zapomnę :)
    Ps: Nominowałam Cię do zabawy Mystery Blog Award! :)
    Więcej info na moim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesuje mnie tematyka psychopatów, lubię także tajemnice i dreszczyk emocji. Super, że poznajemy fabułę aż z 3 perspektyw, to bardzo urozmaica książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Look really interesting! Great post darling!

    Malefica

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś czuję, że sięgnę po tą serię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa czy i Ciebie wciągnie tak jak mnie :D

      Usuń
  7. Muszę ją mieć. Na prawdę wciągnęła mnie dzięki recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  8. To zdecydowanie coś dla mnie :) Takie klimaty lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę nadrobić pierwszą część i przeczytać drugą :)
    Mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej polecam, jestem ciekawa czy i na Tobie zrobi tak ogromne wrażenie :D

      Usuń
  10. Gdybym przeczytała tylko sam opis to raczej bym się na nią nie skusiła. Bo o ile pierwsza część bardzo intryguje, tak ta wydaje mi się nudnawa (sądząc, oczywiście, po samym opisie). Ale na pewno spodobałoby mi się to, że jest pisana z kilku perspektyw - uwielbiam to w książkach Picoult, więc pewnie spodobałoby mi się i tutaj, szczególnie, że jeden z punktów widzenia należy do oprawcy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przed przeczytaniem sądziłam, że ta część będzie już nudna, ale jak się okazało bardzo się myliłam :D

      Usuń
  11. Na początku pomyślałam sobie, że ta książka nie jest dla mnie, ale jednak ta seria mnie zaciekawiła i pewnie sięgnę przynajmniej po pierwszy tom, żeby sprawdzić czy mnie tak na prawdę zainteresuje czy nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej polecam, warto sięgnąć po tę serię :D

      Usuń
  12. Książka niezbyt jest w moim gatunku, więc chyba sobie odpuszczę. Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie każdy lubi takie klimaty :D Może następnym razem znajdziesz coś dla siebie :)

      Usuń
  13. Zaciekawiła mnie recenzją :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fabuła zapowiada się świetnie,. Chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta książka to coś dla mnie :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Ojeju to nie dla mnie :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/07/jeansowa-spodnica-z-guzikami.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam o pierwszej części, a teraz o drugiej. Najpierw bardzo chciałam przeczytać. Teraz mój entuzjazm opadł. Może w przyszłości, jak najdzie mnie odpowiedni nastrój.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Instagram