czwartek, 21 czerwca 2018

Recenzja książki "Niepewność Violet i Luke'a"
Jessica Sorensen

Witam Was w ten piękny czwartek :D Zbliża się już zakończenie roku szkolnego, więc znowu będę miała więcej czasu na to co lubię, czyli czytanie, nadrobienie seriali i blogowych spraw :)
Dzisiaj ponownie recenzja książki, tym razem "Niepewność Violet i Luke'a", zapraszam! :)

Życie Violet od najmłodszych lat nie należy do przyjemnych. W brutalny sposób straciła rodziców i do tej pory nie może się z tym uporać. Próbuje pozbyć się myśli o tej tragedii, oddając się w wir imprez, alkoholu i seksu. Jedyne wsparcie znajduje w Luke'u, który sam ma problem z alkoholem i uzależnieniem od hazardu, ale mimo swoich kłopotów jego priorytetem jest szczęście dziewczyny... Zakochał się w niej, lecz boi się jej to powiedzieć, bo może ją to wystraszyć, albo co gorsze, odkryć, że ona nie odwzajemnia jego uczuć, tym bardziej, że w jej życiu nadal pojawia się pewien chłopak z przeszłości...

"Niepewność Violet i Luke'a" to piąta część z cyklu "The Coincidence". Czytając poprzednie części byłam bardzo pozytywnie zaskoczona, więc gdy tylko dowiedziałam się o premierze kolejnej, wiedziałam, że będę musiała ją przeczytać. I tak w moje łapki trafiła ta książka... Praktycznie od razu zabrałam się za jej czytanie i muszę przyznać, że wcisnęła mnie w fotel!

Bardzo lubię twórczość tej autorki, ponieważ tworzy ona niezwykle ciekawe i intrygujące postacie... Tak też było i w tym przypadku.
Violet, mimo ciężkiej przeszłości nie uważa się za pępek świata i nie lubi się nad sobą użalać. Ma bardzo specyficzne podejście do miłości, nie lubi rzucać słów na wiatr. Wyraża swoje zdanie bez owijania w bawełnę. Z drugiej jednak strony, pogrążona w smutku woli targnąć się na swoje życie niż poprosić kogoś o pomoc.
Luke... Jest to postać, którą polubiłam najbardziej. Taki mój ideał książkowy :D Ma mroczną przeszłość, ale nie jest brutalem. Mimo swoich problemów, stawia dobro swojej ukochanej ponad wszystko. Wspiera ją i nie zniechęca się, gdy ta próbuje go odtrącić. Jest to bohater z ogromną siłą ducha, walczy... zawsze walczy. Nie poddaje się, dąży do tego co chce osiągnąć. Dodatkowo jest on bardzo zabawną postacią, niektóre sceny z jego udziałem są niezwykle zabawne, co pozytywnie wpływa na odbiór książki.

Powieść jest przepełniona emocjami. Przeplatają się w niej smutek, radość, miłość i nienawiść. Dodatkowo autorka postarała się też o nutkę wątku psychologicznego, który mi bardzo przypadł do gustu. Jest to coś innego, niż zwykła historia o pokrzywdzonych nastolatkach.

Całość jest pisana fajnym, lekkim językiem. Moim zdaniem czyta się tę pozycję bardzo przyjemnie. Warto też wspomnieć, że historię bohaterów poznajemy z dwóch perspektyw - Violet i Luke'a.

Tytuł oryginalny: The Certainty of Violet & Luke
Data Wydania: 21 maja 2018
Ilość stron: 260
Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Podsumowując, "Niepewność Violet i Luke'a" to kontynuacja niezwykle ciekawej historii. Jeżeli lubicie książki przepełnione sprzecznymi emocjami, to możecie się nią zainteresować. Myślę, że przede wszystkim przypadnie do gustu młodzieży, ale nie tylko. Ja bardzo polecam zarówno tę, jak i inne powieści tej autorki.


Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka

Słyszeliście o tej książce? Czytaliście może poprzednie tomy? A może polecicie mi jakąś inną powieść tej autorki? ;)

15 komentarzy:

  1. ja mam mega zaległości w czytaniu i serialach przez pracę. ale z czegoś trzeba żyć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, chociaż o cyklu "The Coincidence" słyszałam dość dobre opinie. Lubię książki przepełnione emocjami, więc może w przyszłości dam im szansę.
    Pozdrawiam ♡

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam autorki, ale słyszałam o tej serii, że jest świetna :) Ale nie miałam okazji jej czytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od bardzo dawna jestem zakochana w kryminałach i thrillerach, ale może czas na zmianę lektury? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam pierwszą część tego cyklu i mnie również bardzo przypadła do gustu ;) Myślę, że i ta pozycja mogłaby mnie zainteresować, ale wcześniej wolałabym się zapoznać z wcześniejszymi wypustami autorki. Choć przyznam, że zaciekawiłaś mnie postacią Luke'a :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio lubuję w zupełnie innym stylu książek, toteż tym razem propozycja nie dla mnie :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, że w końcu jakaś książka, a właściwie cała seria spełniła Twoje oczekiwania. Oby było tak jak najczęściej. :) Wreszcie nadeszły upragnione wakacje, więc mam nadzieję, że uda mi się przeczytać trochę książek. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta książka mogła by mnie zainteresować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam jeszcze tej autorki, ale chętnie to zmienię. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Serię zakończyłam na drugim tomie i nie planowałam sięgać po kolejne, ale widzę, że chyba muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ksiązka akurat nie dla mnie <3

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam autorki ale zapowiada się naprawdę ciekawie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie z całego serca polecam zapoznać się z twórczością tej autorki :)

      Usuń

Instagram