środa, 26 sierpnia 2020

Upadek blogosfery?
Czy warto inwestować
w pozycjonowanie strony?

Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że nasza era blogosfery ostatnio upada? Wydaje mi się, że tylko największe miłośniczki pisania tutaj pozostały i nieustannie próbują zainteresować wpisami swoją malejącą ilość czytelników. A może, to ja mam jakieś dziwne spostrzeżenia? Koniecznie podzielcie się swoimi odczuciami! 

Pamiętam czasy, gdy był wielki szał na blogi. Sama swojego założyłam w 2016 roku... Jejku, to już 4 lata! Aż się wierzyć nie chce, że ten czas tam szybko leci. Czasami bywało lepiej, czasami gorzej. Mimo to uważam, że decyzja o zaczęciu pisania tutaj była jedną z najlepszych. Wiele rzeczy zmieniło się przez ten czas, a jednak wiele też pozostało po staremu. 

Od jakiegoś roku zaobserwowałam spadek aktywności na moim blogu. Zastanawiałam się nawet nad zainwestowaniem w pozycjonowanie strony. Przejrzałam sporo ofert. Najbardziej zainteresowała mnie ta, oferowana przez stronę ESEO. Założyciel gwarantuje bardzo atrakcyjne efekty za adekwatną cenę. 
Zanim jednak zgłosiłam się z prośbą o pomoc z pozycjonowaniem bloga, przyjrzałam się innym blogom. I jak się okazało, nie tylko u mnie wszystko zaczęło maleć. 
Jeżeli komuś bardzo zależy na wybiciu się, utrzymaniu swojej witryny na górze wyszukiwań, to jak najbardziej warto zainteresować się stroną, która wypozycjonuje nam witrynę i zainwestować w takie działanie. 

Czy Wy też zauważyliście na swoich stronach znaczny spadek aktywności? Myślicie, że jest to efekt mody na instagrama oraza innych social mediów? Koniecznie dajcie znać w komentarzach, jestem ciekawa Waszej opinii na ten temat :) 

20 komentarzy:

  1. Blogosfera, tak jak zresztą wszystko, ewoluuje. Zostaną tylko najlepsi i najbardziej wytrwali...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trwają jeszcze wakacje, więc z tego może wynikać chwilowy spadek statystyk. Ludzie wolą korzystać z pogody niż siedzieć przed komputerem. ;) Zrobi się chłodniej, to pewnie wszystko wróci do normy. ;) Chociaż faktycznie dużo osób przeniosło się na IG.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też zauważyłam taki spadek. Coraz mniej wyświetleń jest. Na początku myślałam, że to moja wina, ale po rozmowie z kilkoma osobami, okazało się, że oni też borykają się z tym problemem. Ale mam nadzieję, że wkrótce to się zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze przyzna ze mimo mojej nieaktywnosci nadal miałam dobrą liczbe wyświetlen na blogu, jednakże ilość postów w blogosferze zdecydowanie zmalała, smuci mnie to, bo blogowanie to moja pasja ! Buziaczki Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  5. Raz jest lepiej raz gorzej. To normalne w internecie

    OdpowiedzUsuń
  6. Zawsze znajdzie się jakieś rozwiązanie

    OdpowiedzUsuń
  7. Pozycjonowanie strony internetowej to działanie mające na celu zwiększenie popularności witryny w wyszukiwarce Google. Więcej informacji przemawiających za stosowaniem tego typu kampanii w biznesie można przeczytać na stronie https://nowawarszawa.pl/biznes-w-warszawie-to-za-malo-wyplyn-na-szerokie-wody-z-pozycjonowaniem-ogolnopolskim/.

    OdpowiedzUsuń
  8. Popularność strony internetowej firmy ma kluczowe znaczenie. Dzięki lepszej widoczności w internecie można zyskać więcej klientów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Popularność naszej firmy ma dla nas kluczowe znaczenie, w końcu to przez google pozyskujemy większość klientów.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny blog. Polecam https://pozycjonowanie-witryn24.blogspot.com/ stronę ze świetnymi tekstami na temat pozycjonowania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Według mnie dalej opłaca się korzystać z pozycjonowanie stron, ponieważ może poprawić naszą widoczność w wyszukiwarkach.

    OdpowiedzUsuń
  12. Blogosfera upada, bo z roku na rok spada liczba ludzi, którzy w Internecie w ogóle czytają cokolwiek. To powoduje też odpływ reklamodawców. Czytanie na ekranie monitora nigdy wygodne nie było. Czytanie tekstu na smartfonie tym bardziej takim nie jest, a smartfony przecież dominują dzisiaj jako narzędzie przeglądania Internetu. Zresztą, słowo "przeglądanie" też tu nie jest bez znaczenia. Ogólnie ludzie nie szukają w Internecie wyrafinowanej wiedzy, ale głównie dopaminy. Ten trend widać też na YT, które przejęło gros rynku reklam. Spada tam oglądalność filmów długich na rzecz często bezwartościowych shortów. Czysta dopamina, nic więcej. Nawet duże media internetowe, które kiedyś opierały się na tekstach, poszły od dawna w kierunku krótkich klikbajtowych informacji, ba, większość już dawno zrezygnowała z usług zawodowych dziennikarzy, felietonistów etc. na rzecz tekstów pisanych za grosze przez stażystów, gdzie w góra kilkunastu zdaniach dostajemy pięć razy powtórzony tytuł "artykułu" i praktycznie nic więcej. Kultura obrazkowa wygrywa.
    Co do sensu korzystania z usług pozycjonowania bloga to mam wątpliwości. Największą wartością witryn opartych na tekstach są same teksty. Jeśli dla odbiorcy będą przydatne, trakcyjne, pożyteczne, merytoryczne - to powoli same się wypromują. Jeśli zaś takimi nie będą - żadne pozycjonowanie im na dłuższą metę nie pomoże, a jedynie wygeneruje koszt jednej stronie, a zysk drugiej. Nic poza tym.
    Proszę zauważyć, że pod Pani wpisem pojawiły się od razu komentarze promujące usługi SEO. A pamiętajmy, że taka usługa musi być abonamentowa aby w ogóle miała jakikolwiek sens, będzie więc generować stałe koszty.
    Moim zdaniem gra niewarta świeczki. Teksty, teksty i jeszcze raz teksty. Nie o wszystkim, a jednocześnie o niczym, ale skierowane do jasno sprecyzowanego odbiorcy. To jest klucz.
    Albo decyduje się Pani na tematykę modową, albo na recenzje książek, filmów czy urządzeń AGD. Inaczej nigdy nie zdobędzie Pani stałych odbiorców swych treści i pozostanie blogerką niszową, "pospolitą Olą". Nie jest Pani osobą pospolitą i nie powinna się Pani za taką uważać, ani tak się przedstawiać w opisie swej osoby na blogu. To jest karygodny błąd wizerunkowy. Zyczę powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  13. Potrzebujesz skutecznego pozycjonowania w Bydgoszczy? Skorzystaj z usług agencji SEO specjalizującej się w pozycjonowaniu stron i sklepów internetowych.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pozycjonowanie to najbardziej rozsądna forma reklamy w obecnych czasach.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pozycjonowanie WordPress to specjalistyczny proces optymalizacji stron internetowych utworzonych na tej popularnej platformie zarządzania treścią. Dzięki wykorzystaniu odpowiednich wtyczek i narzędzi, użytkownicy WordPress mogą efektywnie poprawiać swoją widoczność w wyszukiwarkach. Proces ten wymaga jednak więcej niż instalacji kilku pluginów; kluczowe jest tworzenie unikalnych i wartościowych treści, optymalizacja pod kątem słów kluczowych, a także dbanie o aspekty techniczne takie jak szybkość ładowania strony czy responsywność. Pozycjonowanie witryn WordPress wymaga regularnych działań i dostosowywania strategii do zmieniających się algorytmów wyszukiwarek, aby strona mogła efektywnie konkurować w wynikach wyszukiwania.

    OdpowiedzUsuń
  16. Rzeczywiście, zmiany w blogosferze są zauważalne. Czasem wydaje się, że wszyscy przenieśli się na social media, ale wciąż wierzę, że blogi mają swoje miejsce. To, że zastanawiasz się nad pozycjonowaniem, brzmi jak krok w dobrą stronę. Ważne, żeby znaleźć sposób na utrzymanie swojej strony na powierzchni, zwłaszcza w tak konkurencyjnym środowisku online.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy punkt widzenia na zmiany w blogosferze i ich wpływ na marketing. Zmieniające się preferencje użytkowników wymagają od marketerów elastyczności i dostosowywania strategii.

    OdpowiedzUsuń

Instagram