czwartek, 31 maja 2018

Recenzja książek z cyklu
"Bad Boy's Girl" Blair Holden

Dzisiaj ponownie przyszedł czas na zbiorową recenzję książek, tym razem opiszę Wam moje odczucia do dwóch pierwszych części cyklu książek "Bad Boy's Girl" :) Zapraszam!

***
Bad Boy's Girl 
Data Wydania: 15 lutego 2018
Ilość stron: 512
Wydawnictwo: Jaguar

Tessa nie była oszczędzana przez rówieśników ze szkoły, a było to spowodowane jej nadwagą. Ciągłe dokuczanie, a czasem nawet przemoc... Nic dziwnego, że teraz ma tylko jeden cel - przetrwać ostatnią klasę szkoły średniej. Zaczyna stosować kilka trików, które mogą jej w tym pomóc - trzymanie głowy nisko, nie rzucanie się w oczu i nie wchodzenie w drogę innym. Największą prześladowczynią dziewczyny jest jej była przyjaciółka - Nicole, która jest obecnie dziewczyną boskiego Jasona.
Niestety nie wszystko idzie po myśli Tessy, do miasta, po kilkuletnim pobycie w szkole wojskowej, wraca Cole Stone. Chłopak od czasów przedszkola uprzykrzał bohaterce życie. Jest facetem odpowiedzialnym za większość jej upokorzeń... Tessa miała nadzieję nigdy więcej go nie zobaczyć.

Byłam bardzo ciekawa tej lektury, słyszałam o niej sporo różnych opinii. I w końcu trafiła i w moje łapki ;) Pierwsze spostrzeżenia? Pisana bardzo fajnym, młodzieżowym, luźnym językiem, dzięki czemu czytało się ją całkiem fajnie. Dodatkowym plusem były zabawne i sarkastyczne postaci, które polubiłam... Niestety z kolejnymi stronami robiło się już gorzej. Zaczęłam się nudzić. Ciężko było mi brnąć dalej, bo jak dla mnie, to jest to bardzo przesadzona i nieco nudnawa historia. W końcu też i bohaterka stała się irytująca. Żeby jednak nie było, że tylko narzekam! Bohaterzy są ciekawi, a ich emocje zostały bardzo fajnie przedstawione. A dodatkowo czasami można się pośmiać! :)

Jest to oczywiście książka młodzieżowa. Opisuje losy nastoletniej Tessy, z którą śmiało mogłoby się utożsamić całkiem pokaźne grono naszego społeczeństwa. Muszę przyznać, że bardzo spodobało mi się poruszenie tematu braku akceptacji przez środowisko, możliwe, że osoby zmagające się z tym problemem znalazłyby jakieś pocieszenie, płomyk nadziei, w tej powieści. Z pewnością nie jest to przesłodzona historia, za co należy się duży plus :)


***
Bad Boy's Girl 2
Data Wydania: 18 kwietnia 2018
Ilość stron: 336
Wydawnictwo: Jaguar

Tessa niedługo zaczyna pierwszy rok studiów. Jest po uszy zakochana i ma nadzieję, że w college'u rozwinie skrzydła. Jednak nowy początek nie jest tak łatwy jakby się mogło to wydawać, szczególnie gdy na studia zabiera się masę dawnych problemów.
Czy chłopak, który do tej pory chciał ją chronić przez całym światem, zdoła uchronić ją przed samą sobą? I ile słodyczy będzie potrzebował, aby odwrócić uwagę dziewczyny od krążących wokół niego długonogich studentek?

Ta część również jest pisana fajnym, lekkim i młodzieżowym językiem. Nie zabrakło też odrobiny dobrego humoru, czasami czytając uśmiechałam się do książki :D Kolejnym plusem jest zmiana charakterów postaci, dzięki czemu dzieje się coś nowego. Cole zmężniał i w końcu autorka zmieniła taktykę, przestał on być idealny - dzięki czemu jeszcze bardziej go polubiłam. Jednak przemiana głównej bohaterki wypada nieco gorzej, jej zachowanie jest irracjonalne i wydaje mi się, że normalni ludzie nie mają aż takich wahań nastrojów...

Kolejnym elementem, który niezbyt przypadł do gustu to problemy bohaterki... Ja wiem, życie nie jest idealne, każdy ma jakieś kłopoty, zagwozdki, i fajnie, gdy bohaterzy książek też je mają, gdy ich życie nie jest bajką, ale... W tej powieści jest problem na problemie. Jeden się rozwiąże, to pojawia się 10 kolejnych... Porażka. Wydaje mi się, że autorka chciała wprowadzić tym zaciekawienie w czytelnikach, myślała, że czytający będzie ciekawy rozwoju spraw... No cóż, chyba nie wyszło. Ja kompletnie nie byłam ciekawa jak się rozwiąże problem numer 58746... Bo było to wszystko tak przesadzone i wymuszone, że miałam już dosyć. 


Za możliwość przeczytania książki bardzo dziękuję Wydawnictwu Jaguar!

Słyszeliście o tej serii? Myślicie, że to propozycja dla Was? A może już czytaliście którąś z części? ;)

15 komentarzy:

  1. Czytałam skrajnie różne opinie na temat tej serii, ale nie będę sama sprawdzać, które z tych opinii są słuszne, bo to chyba niestety, nie jest już mój target wiekowy. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Seria wydaje się być ciekawa. Lubię sięgać po książki młodzieżowe.:D Może w kolejnej części główna bohaterka będzie miała mniej problemów? :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem i raczej się nie przekonam, z pewnością nie sięgnę po trzecią część :D

      Usuń
  3. lubię gdy książki składają się z kilku części , są sagami ale nie sięgam po młodzieżowe

    OdpowiedzUsuń
  4. To chyba już nie mój pułap wiekowy;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, zdecydowanie nie dla mnie. Jeżeli chodzi o młodzieżówkę to sięgam jedynie po fantastykę, a i tak zaczyna mnie ostatnio nudzić. Chyba czas spróbować czegoś zupełnie innego. Nastolatka borykająca się z typowymi, młodzieżowymi problemami, to ostatnie o czym mam ochotę czytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio chyba i mi się przejadła młodzieżówka. Teraz mam ochotę sięgać tylko po kryminały i thrillery :D

      Usuń
  6. Ja już miałam dosyć w pierwszej części. Niby trochę mi się książka podobała, ale jednak trochę się męczyłam. Także nie sięgnęłam po drugą część i jakoś mnie nie ciągnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam tylko 1 część i książka mnie znudziła, jednak nie dla mnie ta seria :/

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdy tylko zobaczyłam imię Tessa od razu przypomniała mi się seria After, po którą kiedyś sięgnęłam. Początkowo akcja bardzo fajnie i naturalnie się rozwijała, ale gdy tylko główni bohaterzy zaczęli być razem zaczęły się większości irracjonalne problemy... Ta seria znudziła mnie do tego stopnia, że nigdy jej nie skończyłam, bo miałam dość użalania się nad sobą i ciągłych kłótni przeplatanych scenami seksu... Po Twoim opisie stwierdzam, że jest to młodzieżówka podobnego klimatu. Może kiedyś to było wciągające, ale w tym momencie rynek wydawniczy wręcz nie wie w co ręce włożyć, a ludzie zaczęli mieć wymagania co do historii :)
    Pozdrawiam Cię cieplutko! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja serii After nie czytałam, ale wiem, że po nią nie sięgnę :D Rzeczywiście są to chyba podobne serie :D

      Usuń
  9. Raczej nie skuszę się na przeczytanie tych książek.
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie czytałam nic z tej serii jednak dziś podjelam współpracę z Jaguarem więc może się zdarzyć, że wpadnie w moje ręce. Dziś odkryłam twój blog i będę obserwować. Zapraszam również do mnie. Pozdrawiam

    czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń

Instagram