poniedziałek, 15 lutego 2021

Walka o sprawiedliwość,
recenzja filmu
"25 lat niewinności.
Sprawa Tomka Komendy"

 ***

Dzisiaj będzie krótko o sprawach prawnych, a później -  na samym  dole wpisu -  znajdziecie recenzję filmu "25  lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy".
Pomyłki sądowe to od długich lat gorący temat. Wydaje mi się, że stało się to dzięki historii Pana Tomka Komendy - którą najprawdopodobniej znamy wszyscy. Pojawiają się liczne pytania ilu jeszcze ludzi odbywa teraz karę za niewinność... W życiu codziennym, bardziej powszechne są mniej inwazyjne (choć nie mniej ważne) sprawy. Mówię tu między innymi o sprawach alimentacyjnych, różnego typu odszkodowaniach...Trzeba pamiętać, że kiedy (odpukać) już spotka nas, lub kogoś nam bliskiego, coś podobnego to niesamowicie ważnym elementem takiej sprawy jest prawnik. Trzeba więc znaleźć odpowiednią kancelarię, która przybliży nas do dobrze zakończonej sprawy. https://www.i-kancelaria.pl/ - ja ostatnio słyszałam o tej. Zajrzałam na ich stronę i z tego co widzę to mają kilku prawników, którzy specjalizują się w różnych sprawach. Jeżeli więc potrzebujecie pomocy prawnej, to zajrzyjcie na stronę, może akurat to tam znajdziecie pomoc.

***
"25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy"


Muszę się przyznać do tego, że początkowo nie miałam zamiaru siadać do tego filmu. Jakoś niezbyt mnie do siebie przekonywał. Ba! Nawet jak już zaczęłam go oglądać to miałam bardzo mieszane uczucia. W końcu jednak wciągnęłam się do tego stopnia, że nawet nie zauważyłam kiedy seans dobiegł końca... 
Film opisuje historię Tomka Komendy, który został skazany na 25 lat więzienia za gwałt i zabójstwo nastolatki. Historia została przedstawiona w całości - od samego początku aż do końca. Mimo, że o historii mężczyzny od dwóch lat jest głośno, to nie do końca zdajemy sobie sprawę do on przeszedł. Ekranizacja w pewnym stopniu przybliża nam jego losy w więzieniu. 
Film jest wstrząsający kiedy siadamy do niego ze świadomością, że ta historia jest prawdziwa. Jaką tragedię innemu człowiekowi zgotowali ludzie. Myślę, że ten film warto zobaczyć, naprawdę daje on do myślenia... Polecam serdecznie wszystkim! 

Oglądaliście ten film? Jakie są wasze odczucia? A może dopiero macie zamiar go obejrzeć? ;)

3 komentarze:

  1. Mam w planach obejrzenie tego filmu, ale na razie chyba nie jestem gotowa, żeby go obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że nadejdzie moment, kiedy obejrzę ten film.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam i polecam każdemu, żeby zobaczył przez co musiał przechodzić niewinny człowiek, to to wszystko przez błąd ludzki! Obowiązkowy film i to jeden z niewielu nowych polskich filmów!

    OdpowiedzUsuń

Instagram