niedziela, 5 maja 2019

Recenzja książki
"Śmiały podryw" Scarlett Cole

***

"Obcesowy i bezczelny Dred Zander na pozór wydaje się właśnie tym mężczyzną, którego Pixie powinna za wszelką cenę unikać. Porzuciwszy swoją przeszłość i tożsamość, dziewczyna stara się od nowa zbudować życie – bezpieczne, spokojne i pewne. Ktoś taki jak Dred kompletnie do niego nie pasuje, ale on ma ten temat inne zdanie. Orzechowe oczy Pixie, fioletowe włosy i piękny egzotyczny tatuaż nie dają mu spokoju. Musi ją zdobyć, musi ją przekonać, że wspólnie mogą stawić czoło koszmarom przeszłości i ufnie spojrzeć w przyszłość."

Książki Scarlett Cole cieszą się powszechnie dobrą opinią, dlatego gdy dostałam możliwość przeczytania jej twórczości, zgodziłam się bez najmniejszego zastanowienia. Dodatkowo byłam niesamowicie zadowolona z faktu, że będzie to książka z cyklu "Tatuaże". Powiem szczerze, że spodziewałam się genialnej, zmysłowej okładki... Niestety jednak, jak się okazało nie wygląda ona tak pięknie jak ją sobie wyobrażałam. Moim zdaniem grafik wybrał bardzo niekorzystne kolory, które zamiast przyciągać... no nieco odpychają. Jak jednak wiadomo, po okładkach się nie ocenia!

Po tytule "Śmiały podryw" spodziewałam się prostego romansu z nutką erotyki i sporą dawką humoru... Ale ku mojemu zaskoczeniu książka zawiera w sobie trochę więcej zróżnicowanej fabuły. Bohaterka zmaga się z przeszłością, która ciągle daje o sobie znać. Musi poradzić sobie z ojczymem, który wykorzystywał ją w dzieciństwie i próbuje zrobić to ponownie. Jesteśmy świadkami jej nauki na błędach. Dodatkowo możemy obserwować jak ciężko jest wyjść z nałogu i do niego nie powrócić. Natomiast bohater musi stawić czoła kobiecie, która podstępem zaszła z nim w ciążę. Musi przyzwyczaić się do bycia ojcem, chociaż nigdy tego nie planował.

Oczywiście pojawia się też wątek miłosny, jednak jak można się spodziewać, po problemach bohaterów, nie jest to relacja usłana różami. Pixie początkowo nie chce pójść z Dred'em na randkę, ten nieźle musi się nagłówkować żeby ją gdzieś wyciągnąć. Kiedy już zaczyna rodzić się między nimi silne uczucie, muszą sobie poradzić z szeregiem przeszkód, między innymi odległością. Widują się rzadko, każde z nich ma swoją  pracę i obowiązki. Pojawia się wiele pytań, a najczęściej "Czy ten związek ma szansę przetrwać?".
Wyżej wspomniałam, że tytuł skojarzył mi się z powieścią erotyczną i powiem szczerze, że ku mojemu zaskoczeniu pojawiło się tylko kilka tak namiętnych scen. Nie rażą one w oczy, autorka bardzo subtelnie opisuje namiętne chwile.

Czy podobała mi się ta powieść? Muszę przyznać, że pokładałam w niej mniejsze nadzieje niż zazwyczaj... Ale w końcu bardzo pozytywnie zostałam zaskoczona. Historia bohaterów wciągnęła mnie niesamowicie i czytając pochłaniałam kolejne rozdziały z wielką przyjemnością. W końcu jest to książka, która nie pokazuje idealnej, prostej miłości, która pokona wszystko. Autorka postawiła na realność aniżeli maślaną historię romantyczną.

Podsumowując, może i okładka nie zapowiada książki wysokich lotów, ale ona rzeczywiście taka jest. Wydaje mi się, że jest to jedna z lepszych powieści tej kategorii. Polecam z czystym sumieniem.

Za możliwość przeczytania dziękuję Wydawnictwu Akurat.

Czytaliście jakieś książki tej autorki? A może macie już za sobą tę powieść? Jakie są wasze wrażenia? ;) 

21 komentarzy:

  1. Myślę, że książka sprawdzi się doskonale w czasie wakacji. ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno po nią sięgnę po maturach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę musiała przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie sięgam zazwyczaj do takich książek, no ale troszkę mnie do niej przekonałaś. Chociaż po okładce powiedziałabym, że to jakaś kolejna historia o jakimś bad boyu. Jeśli wpadnie mi w łapki to przeczytam :)
    Zapraszam do mnie bluue-butterfly.blogspot.com
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedy widzę na okładce mężczyznę, który świeci swoją gołą klatą albo inną częścią ciała w głowie widzę kolejny erotyk i po prostu nie sięgam po takie książki.
    W tym wypadku okładka nieźle może zmylić ale to pewnie by przyciągnąć płeć piękną :)
    Sama fabuła książki wydaje się być ciekawa więc może sięgnę po nią kiedyś ;)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie mnie zachęciłaś, muszę poszukać poprzednich tomów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten blog i artykuły na nim oceniam bardzo wysoko.To bardzo dobrze że w ogóle wszedłem na ten blog teraz.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zainteresował mnie ten blog


    OdpowiedzUsuń
  9. To musi być ciekawa książka!

    OdpowiedzUsuń
  10. dobrze się ta książka zapowiada , na pewno skorzystam z polecenia i przy najbliższej okazji ją kupię

    OdpowiedzUsuń
  11. wspaniały blok i fajne treści

    OdpowiedzUsuń
  12. recenzja zachęca do przeczytania książki

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda na to że jest ciekawa ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam pierwszy tom, wciągnął mnie strasznie.

    OdpowiedzUsuń

Instagram